Popularitatea World of Warcraft a fost depăşită de DOTA 2
Numărul de jucători unici de DOTA 2, în comparaţie cu World of Warcraft, ne confirmă afinitatea gamerilor pentru titluri online gratuite.
Pentru foarte mulţi ani, World of Wacraft al celor de la Blizzard, a fost titlul de referinţă pe care alte jocuri online îşi propuneau să-l ajungă la capitolul popularitate. Nici măcar nu era vorba de bani, deşi WoW a fost din totdeauna, exclusiv, contra cost. Era vorba de numărul de jucători, de IP-uri unice care accesează o aplicaţie precum cea din spatele DOTA 2.
Prin ultimul comunicat oficial, Blizzard a făcut public numărul abonaţilor care plătesc 15 dolari în fiecare lună pentru a se bucura de World of Warcraft. Este vorba de 7,8 milioane de abonaţi activi. Pentru prima oară, respectiva valoare numerică a fost depăşită de alt joc a căruit activitate se desfăşoară exclusiv online. Răspunsul este DOTA 2, după cum se poate vedea şi în captura de mai sus. Cu paşi repezi, numărul celor care pierd ore în şir în DOTA a ajuns la 7,9 milioane de gameri.
Diferenţa majoră între cele două titluri rămâne totuşi profitul. Modelul Free-to-play, care vă tentează ocazional cu achiziţii virtuale, nu este cel mai eficient din lume când vorbim de profitabilitate, în timp ce Blizzard nu şi-a riscat niciodată încasările fabuloase. World of Warcraft se cumpără din magazine, la fel şi fiecare expansion. Ca urmare, abia după ce aţi cheltuit câteva sute de lei, ajungeţi la partea cu abonamentul lunar care este o vacă de muls aparent incomensurabilă.
În definitiv, WoW cu siguranţă aduce mai mulţi bani în fiecare lună în visteria celor de la Blizzard decât o va face vreodată DOTA 2 pentru Valve. Este un pic ironic însă faptul că primul DOTA a fost creat ca un mod de Wacraft 3, doar ca acum să fie cel mai serios concurent pentru MMORPG-ul companiei care a creat seria Wacraft.